Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Zarah Sjögren - 15 februari 2014 00:52

Sån ångest att jag inte är helt frisk! Jag är inte direkt sjuk heller men har en irriterande förkylning som sitter i luftrören. Jag känner efter var 5:e minut om det faktiskt inte känns lite bättre så jag kan dra iväg och träna!

Hade sett fram emot boxningspasset idag. Jag är helt insnöad på boxningen och den ska bli bra! Nu!!!! Gjorde nog ett klokt val och stannade hemma iallafall. 

Imorgon har jag sett fram emot att köra thai på Eskilstuna Kick och Thaiboxning IF, men med den här förkylningen....Jag har halvlovat coach att ta det lugnt den här helgen så jag blir frisk och kan köra stenhårt på måndag igen, men det är ju så svårt!! Jag får känna efter imorgon hur kroppen känns..


Jag gör som jag gör för att jag vill! Jag vet att jag är 38. Jag vet att mina knän inte är dom bästa efter operationer jag har gjort. Jag vet, jag vet!!! Men det här gör jag till 200%, det finns ingenting eller någon som kan stoppa mig! Jag tränar inte thaiboxning för konditionens skull. Jag SKA tävla, både i Sverige och utomlands. Mentalt finns det inget som kan bryta ner mig...jag SKA bli bäst!! Om möjligheten fanns skulle jag köra thaipass flera gånger om dagen. Men jag försöker att tänka lite realistiskt också. Jag är fullt medveten om att min kropp, i nuläget, inte skulle klara det. Den skulle gå sönder. Nu ligger jag på ca. 8-9 timmar thai i veckan. Jag skulle vilja lägga till åtminstone 1 timma till..minst..Jag kommer, så fort jag blir frisk, köra cardio 4-5 pass i veckan och sen lite styrka på det.

Vart det för mycket nu iallafall??!! Ehh, det klarar jag..annars får jag tänka om igen. 


På måndag ska jag äntligen till sjukgymnasten och på tisdag till kiropraktorn. Hoppas på att bli av med låsningarna i ländryggen som har spökat i evigheter och få bukt med axeln. Den gör bara onödigt ont och har gjort alldeles för länge. Den stör mig i min boxning och den stör mig annars också. Amputering kanske!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards