Direktlänk till inlägg 20 februari 2014

Tror jag flyttar in på klubben

Av Zarah Sjögren - 20 februari 2014 12:06

     

kunde inte lägga upp filmen. Gör ett nytt försök ikväll



Jag hade inte tränat på tre dagar, det kändes som tre veckor. Min kropp behövde verkligen dom tre dagarna för återhämtning och läkning. På tre dagar har jag varit på två besök hos en sjukgymnast och ett besök hos en kiropraktor. Båda verkar vara jätteduktiga. Jag förklarade snabbt att jag inte kommer minska intensiteten på min träning, snarare tvärtom. Jag får nu hjälp utifrån det vilket känns sjukt bra. Är så trött på att ha ont i varenda liten led!

Sjukgymnasten tyckte att jag var en glasklar eds patient, precis som min läkare har sagt. Jag förklarade dock att jag INTE vill ha den diagnosen idag och jag tänker INTE gå vidare med några undersökningar och tester. Jag vill inte få in det tänket i mitt huvud....då kan jag lika gärna sluta med thaiboxning på en gång och börja med frimärkssamling. I thai handlar det Så mycket om det mentala så med en sån bekräftad diagnos skulle det inte funka. Samtidigt MÅSTE jag få in stabiliserande träning i mitt träningsprogram. Flera gånger i veckan. Annars kommer min kropp inte att hålla så länge till...


Det var ett bra onsdagspass. Mycket fokusering på boxningen vilket jag behöver. Vi avslutade passet med några hundra, tror det var 700, situps och nacklyft. Nackträning kan vara det värsta som finns...Hemskt!!

Jag tränade i nästan fyra timmar igår. Hade saknat...allt. Älskar doften, miljön, människorna, den höga musiken, skriken..kan tänka mig att bo där faktiskt :)

Efter thaipasset körde jag crossfit. Jag tycker det är riktigt tråkigt men var på träningshumör så hakade på i alla fall. Dagens WOD bestod av; 50 doubleunders, 10 kattlebell swings, 15 pull ups, 20 goblin squats. Tror det var allt.. Alla moment x 3. Jag hade en urusel tid vilket mest beror på dom fruktansvärt tråkiga, onödiga, hemska, jä**a pull up:sen. Jag kan inte! Jag vill inte! Chins....helt ok, pull ups...NEJ!!

Efter wod:en kunde jag inte låta bli att gå loss på säcken ett tag. Körde några kombinationer med sparkar men koncentrerade mig mest på att köra lugn boxning. Mkt 1,2 i lugnt tempo så jag hinner tänka igenom varje slag. Amelie filmade mig utan att jag var medveten om det och jag ser att jag borde ha tänkt igenom mina slag lite bättre. Ja ja, idag är en ny dag. Ska köra styrka om en timma och sen blir det några timmar thai ikväll. Som vanligt med andra ord....Love it!! :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards