Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Mitt liv har varit väldigt kantat

Av Zarah Sjögren - 11 mars 2014 22:28


Den här bilden behöver jag titta på ofta för att inte bryta ihop efter vissa pass. 




  Ibland mår jag dåligt, riktigt dåligt. Nu har det gått ganska lång tid sedan jag mådde så dåligt men jag känner att det ligger i mig och gnager. Jag har sprungit ifrån känslorna genom att grotta ner mig i thaien. Bra eller dåligt??

Mitt liv har varit väldigt kantat. Jag har varit med om en hel del..men ska jag lägga mig ner och ge upp eller ska jag köra på? Idag är det självklara valet att köra på. Finns inget annat! men den här känslan som gnager i mig nu börjar ta för stort utrymme. Jag är fullkomligt livrädd för att det ska ta över, att jag inte längre ska ha kontroll över vad som händer. 


Thaien har varit helt avgörande i mitt liv. Jag hade inte varit där jag är idag utan den. Jag tränar inte muay thai för att motionera eller för att "må bra". Jag tränar muay thai för att leva....


Jag har Aldrig någonsin tidigare varit med om att någon Varje dag peppar mig, säger att jag är bra osv. Idag får jag höra det om och om igen. Det betyder mer än vad ord kan beskriva och jag är dålig på att återgälda allt men det kommer, det är bara så nytt...Love you all ❤️


Så, det var way of topic! 

Ikväll åkte jag till klubben redan vid fem för att köra ett pass med Luis. Det var fokus på enkla kombinationer, förflyttningar och att hålla sin game plan. Ett bra, givande pass. Ibland måste man plocka ner det lite för att komma ihåg varför man gör det man gör. Allt nötande sätter sig i bakhuvudet och saker blir mer och mer reflexmässiga. Jag körde sen lite i det tidiga passet och hade väldigt svårt att slita mig därifrån. Hade verkligen lust att stanna kvar och köra i mitt vanliga sena pass men måste såklart vara mamma också. Det vägde tyngre.

Jag vägde mig innan jag stack och hade självklart gått upp drygt ett kilo! och jag som precis hade bestämt mig för att gå ner till 54! Blä! När jag sen klädde på mig och skulle sticka tyckte jag att det var lite konstigt att någon hade hängt sin bh på mina kläder. Det finns ju massor av andra krokar...När jag kommer hem inser jag plötsligt att det var min bh. Sjukt att jag inte kände igen den! Sen proppade jag i mig massor med glass bara för att jag inte ska. Nu kommer ticsen tillbaka. Jag som inte tycker om glass ens..men jag ska gå ner dom här 100 kilona! Jag ska!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards