Alla inlägg den 14 maj 2014

Av Zarah Sjögren - 14 maj 2014 21:18

Nu sitter jag på bussen på väg från thaien. 

Jag hann inte äta ordentligt mellan träningarna så jag trodde jag skulle svimma. Men det gjorde jag inte 😋 Jag fick i mig lite keso, jordnötssmör och en banan. Det är absolut inget jag rekommenderar! Man måste äta ordentligt och lagad mat annars bryter man ner kroppen istället för att bygga upp...men det här var ett undantag....typ...jag försöker i alla fall. 


Träningen gick bättre än vad det har gjort på länge. Så skönt!! visst, skadorna känns precis som vanligt och jag var tvungen att vila helt en rond men flowet kändes bättre igen. Slår vad om att det är mitt positiva tänkande 😉


Vi körde bara teknisk sparring och avslutade med 10 en-minuters ronder på säck. Idag fanns alla krafter som jag har saknat den senaste tiden. Looove it!

Av Zarah Sjögren - 14 maj 2014 16:56

Tänk positivt, tänk positivt, tänk positivt....

Jag måste börja tänka positivt. Det blir ju vad man gör det till...jag vet ju det. Den här nedåtspiralen tänker jag vända NU!!


Idag på gymmet gjorde vi lite mätningar av kroppen. Jag är i ganska bra form 😉 


Fett: 20%

Vatten 59%

Inre fett 2%

Muskler 46,3%

Ålder 23 år!!!


Behöver jag säga att jag är nöjd över mätningarna?! Fan vad glad jag är att jag tränar 😸

Nu ska jag bara komma tillrätta med alla skador också! Ringde idrottskliniken i Solna men dom hade ingen ledig tid förrän i mitten på juni. Fick istället en tid på vårdcentralen på fredag. Efter träningen hade jag fått ett meddelande av idrottskliniken att dom hade fått ett återbud på tisdag och att jag var välkommen då om jag ville. Klart jag vill! Serviceminded, me like!


Idag körde jag armar och axlar. Jag är stark och envis och vill gärna lägga på mycket vikt men då är det bra att ha en kampsportande pt bredvid sig som påminner en om varför jag är på gymmet. Jag är inte intresserad av att bygga för mycket stora putande muskler utan tränar för att få mer explositivitet och uthållighet i thaien. Visst ska det kännas när jag lyfter men jag behöver ju inte överdriva. Däremot tycker jag om att variera vikterna lite för att få kroppen att utvecklas.  


Nu ska jag fortsätta att le brett, tänka positivt och ladda om för ett thaipass. See ya! 👹


Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards