Direktlänk till inlägg 27 maj 2014

Det känns som jobbig pms

Av Zarah Sjögren - 27 maj 2014 17:27

Sitter på bussen på väg till träning nr2 för dagen, thaien. 

Gymträningen går bra bortsätt från att jag har känt mig lite matt senaste veckan. Thaien går som den går...jag är där i alla fall...

Jag gjorde nya mätningar på gymmet igår,


15.5 % fett

49,3 kg muskler

1% inre fett


Det händer grejer väldigt snabbt! Det är med all säkerhet förklaringen till mitt berg-och dalbane humör. Det känns som jobbig pms, enda skillnaden är väl att jag inte får mens längre. Så många gånger (exakt 12ggr/år) svär jag över att den kommer men nu när den är borta vill jag ha den!

Jag får fylla på med vitaminer och mineraler så den kommer tillbaka och kan fortsätta irritera mig en gång i månaden. 

 
 
Ingen bild

J Statham

27 maj 2014 23:40

WTF...!! Kan ju knappast vara ett hälsosamt tecken det där du beskriver. Fast kanske bra att det kommer av hård träning och inte ätstörningar... Är det beach 2014 som hägrar? Du kan ju omöjligt ha tillräckligt med energi för att gå fullt på träning 2 ggr per dag.
Begreppet "tits and ass" finnas av en anledning.. ja ja, jag vet att du redan uppfyller dom kriterierna, haha men ÄT lite nu.

Zarah Sjögren

30 maj 2014 20:46

Självklart förstår jag att det är ett tecken på att något inte är som det ska. Det hela började ganska precis när jag körde igång ordentligt med styrketräningen. Jag tränade hårt utan att direkt öka näringsintaget. Då försvann även energin. Nu äter jag ordentligt och allt funkar som det ska :)
Jag är inte ute efter att svälta mig själv och gå ner i vikt...för tillfället. Just nu tränar jag för att bli starkare och snabbare i thaien. Sen mår jag så förbannat bra! 😃

 
Ingen bild

J Statham

31 maj 2014 00:47

Så du börjar att repa dig och går loss på ett hårt benpass... Haha, du är ju envis som en åsna... man kan ju inte annat än gilla din målvetenhet. Kanske inte låter så smickrande men jag menar det faktiskt. Världen är full med folk som gör allting halvhjärtat så det är rätt skönt att ramla på folk med ambitioner, även om jag inte riktigt har förstått vad dina mål med den hårda träningen är. Men viss, att må bra är ju bra.. Kör hårt!

Zarah Sjögren

31 maj 2014 20:50

Jag kör alltid hårt ;) och ja, jag är väl det. Envis alltså :)
Tack! Jag menar det verkligen 😜 Är hundra gånger hellre envis som en åsna än tvärtom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards