Direktlänk till inlägg 12 juli 2014

Smaken av Therese Gunnarssons handskar...

Av Zarah Sjögren - 12 juli 2014 23:30

 



Ytterligare en dag har gått. Jag vet inte om jag skrev något igår, alla dagar flyter ihop....Äta, träna, äta, träna, äta, träna, sova, repeat...


Idag känns det i kroppen efter alla sparkar, slag och clinch. Huden är uppfläkt under tårna, lite svullen underläpp, lite blått öga, diverse blåmärken, ömma muskler och stel nacke....egentligen inte så stor skillnad mot hur det brukar vara förutom att det blir liiiite fler thaipass här per dag än hemma. 


Vi körde först boxning idag med coach Andreas Michael. Även om jag kör boxning med honom ibland på klubben var det otroligt kul och givande. Ibland kan det räcka med något så enkelt som att byta miljö för att informationen ska landa ordentligt. Det kändes riktigt bra! Han är grym!

Eftermiddagspasset hölls av Jocke och Danne...där behöver jag egentligen inte säga nåt mer...för att det är så jä**a bra. 

Samma sak på deras pass. Jag tränar med dom flera dagar i veckan hemma på klubben men det känns riktigt fräscht att vara på ett nytt ställe. Jag suger åt mig som en svamp av allt dom säger. Inte så mycket aha känslor men "ja just det" känslor 😜 


Efter en otroligt bra föreläsning om mental toughness for fighters, var det öppen sparring igen. Jag kom sent dit men sparrades tre ronder och körde mitts. Sparringen kändes lite sådär. Körde bla mot Therese Gunnarsson som är vm mästare i både thai- och kickboxning, k1 mästare samt proffsboxare. Hon är självklart grym på det hon gör och jag lärde mig en Hel del....bland annat hur hennes handskar smakar 😝 Bortsett från att hon ger mig stryk är hon en supersnäll tjej. En av dom jag kommer sakna härifrån...


Imorgon är sista dagen på lägret 😭 Vill vara kvar en vecka till och träna...minst! Förutom själva träningen kommer jag sakna alla härliga kampsportsnördar. Nästa år är ett måste!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards