Alla inlägg den 18 september 2014

Av Zarah Sjögren - 18 september 2014 23:44

 


Nu har jag vilat, typ, i fleeera dagar 😜 

Jag har varken kört Thai eller mma sedan i måndags och nu börjar kroppen ( och huvudet ) kännas bättre. 

Tisdagen vilade jag helt. Onsdag och torsdag, idag, har jag varit på gymmet och kört styrka. Jag fuskade pyttelite när jag var på gymmet i onsdags. Säcken såg så ensam och inbjudande ut så jag gick dit och sparkade lite. Det gjorde *#%%$ ont så jag haltade skamset därifrån😁

Jag har även ätit mat dom senaste dagarna. Massor! Jag glömmer lätt bort att äta vilket är otroligt korkat när man tränar så mycket. Planering är inte min starka sida men egentligen något jag bör göra för att må bra. Annars blir det lite för kaosigt i huvudet och jag glömmer bort väsentliga saker...som att äta till exempel..


Imorgon ska jag bara styrketräna igen. Känns benet lite bättre springer jag nog lite också, om inte kör jag kondition på cykel och i rodmaskinen. Ingen kampsport imorgon heller...men på lördag kanske lite mma däremot😝 


Det är svårt att låta bli att göra något som man har gjort nästan varje dag i nästan två år. Jag har verkligen tänkt Thai i allt! Till och med dom dagar jag inte kört Thai utan istället kört styrka har det varit i syfte att förbättra mitt thaiboxande. Jag röker inte, dricker inte, går inte ut på krogen, tränar varje dag, tackar nej till resor, äter nyttigt (när jag väl äter)...allt på grund av thaiboxning. Fixerad? Ja...Till och med manisk? Oh ja! Tråkig? Säkert otroligt nördig och tråkig i mångas ögon..

Nu måste jag koppla bort det tänket. I alla fall ett tag. Min kropp håller inte och huvudet, eller åtminstonde det som finns inuti, mosas sönder på grund av alla mina smärtor, höga krav och prestationsångest. Jag tror att en anledning till att mitt huvud kraschar, förutom på grund av de fysiska smärtorna, är för att jag tränar så hårt, offrar så mycket utan att få någon utdelning för det. Jag var på G att gå match i början av året men har fortfarande, nästan ett år senare, inte gjort det. Jag borde ha spräckt den barriären...det är trots allt därför jag tränar Thai. Jag gör det inte bara för att det är kul...jag gör det för att få slå skiten ur folk i en ring..


Dom senaste dagarna har jag drömt både mardrömmar och glada drömmar om thaiboxning...men Thaien får stanna där, i mina drömmar, ett tag till. Jag måste vila och låta kropp och själ läka lite mer. Sedan kommer jag tillbaka starkare än någonsin 👊

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards