Direktlänk till inlägg 29 november 2014

Jag opererade bort en tumör för ett par år sen...

Av Zarah Sjögren - 29 november 2014 03:07

   

Den här bilden är från i somras. 

Då hade jag inte lika mkt muskler

🙈


Idag hade jag tänkt att köra ben men kroppen sa ifrån så det fick bli en vilodag. Vet inte varför jag mådde så dåligt men det är hela tiden en balansgång. Lyssnar jag inte på kroppen blir jag jättedålig på en gång. Utredning pågår hos läkare. Jag opererade bort en tumör i halsen för ett par år sen. Då tog man bort halva sköldkörteln så jag är tvungen att äta medicin, sköldkörtelhormon,för det. Jag tror att det bland annat är det som spökar nu. Dessutom misstänker man att jag har eds. Det har man misstänkt länge men jag har inte velat gå vidare med det. Jag har varit rädd för hur en sådan diagnos skulle påverka mig och mitt tränande. Jag tror att när man får en diagnos är det lätt att falla ner i det facket.

Jag brukar undvika att tänka på att det skulle kunna bero på eds när jag får ont i kroppen när jag kör thaiboxning. Får jag på papper att jag har det skulle det sätta sig i huvudet direkt och hindra mig från att träna så hårt som jag vill göra. I och för sig hindrar smärtan mig från att träna tillslut ändå men jag försöker nu mer hitta vägar för att kunna träna hårt, utvecklas och undvika dom värsta skoven så gott det går. Hittills har det ju uppenbarligen inte funkat eftersom jag har böjt ner huvudet och stångat på i 120 24/7. Det gick så långt att jag inte kunde thaiboxas överhuvudtaget...men nu, efter den senaste stora kraschen, lyssnar jag mer på kroppen. 

Jag tränar så mycket så en extra vilodag här och där är bara bra för att låta kroppen återhämta sig och för att utvecklas.


Imorgon hade jag gärna varit i Göteborg och kollat på Luciapokalen. Jag tänkte åka dit men lovade sen mamma att hjälpa henne att flytta...men sen vart det inget flytta i alla fall 😢 Ja ja jag får väl kolla på youtube sen..


Så svårt att sova nu!! men ska försöka igen. Imorgon blir det ben💃 Godnatt 😽

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards