Alla inlägg den 30 november 2014

Av Zarah Sjögren - 30 november 2014 23:45

 


Aj min stjärt! Gårdagens nya ben- och rumppass börjar kännas riktigt ordentligt. 


Idag var det axlar, triceps, och kondition på schemat. Mina axelövningar idag var militärpress och hantelpress. Jag brukar göra fler övningar men idag kände jag mig virrig och stressad. Jag ville även hinna få in konditionen så jag kortade ner styrkan lite.

Efter axlar körde jag triceps. Dom senaste veckorna har jag kört mycket mer triceps än vad jag har gjort tidigare och det har verkligen gett resultat 💪

Idag körde jag liggande tricepssträck, sittande frenchpress, enarms tricepspress och tricepspress. När jag kör tricepssträck och frenchpress försöker jag att göra mellanrummet mellan armarna så litet som möjligt för att komma åt det långa tricepshuvudet....för att fylla ut gäddhänget lite 😝


Jag avslutade styrkepasset med pullups och axelrehab. 

Sen kunde jag självklart inte låta bli att sparka lite på säcken. Jag höll kanske på i fem minuter innan jag totalt tröttnade på den värdelösa "säcken". Den åker i golvet efter varje slag och spark. Att slå bra kombinationer är omöjligt 😠 


Sist ut var 25 minuter intervaller på löpband och crosstrainer. Riktigt skönt idag också 💪

Av Zarah Sjögren - 30 november 2014 13:13

 


Igår, lördag, körde jag ben. Det är helt klart favoritpasset! Nu har jag dock fått göra om passet en hel del. Vanligtvis kör jag ganska tungt men då har det blivit på bekostnad på en del muskler. I liggande benpress till exempel brukar jag köra 175kg. Då går jag inte hela vägen ner i "böjen". Nu inför bf tävling har jag fått gå ner till 75kg och kör ett superset med olika placeringar av fötterna och med max böj. Det tar som sjutton på rumpan och det är precis det som är meningen. Lite svårt att plocka av så mycket vikt men eftersom jag körde superset med ganska många repetioner var det bara att snällt lyssna på coachen. Jag körde sen några andra nya rumpövningar. Mör i röven minst sagt. Skönt!!!


Jag hoppade på konditionen eftersom jag inte kände mig riktigt 100. Vill under inga omständigheter bli sjuk! Däremot hade gymmet fått dit en ny säck. Den gamla säcken gick sönder av någon konstig anledning 😶 Det är hjärtat som har slagit sönder dom senaste säckarna....

Nu har dom i alla fall äntligen??! fått upp en ny säck...eller vad man nu kan kalla det😐 "Säcken" är en svajig grej på fot. När man sparkar på den välter den omkull typ, slå är svårt, knän och armbågar helt omöjligt..Suck, hur tänkte hen där egentligen..Jag drog iväg några sparkar i alla fall....Guuuud vad jag saknar thaiboxning!!!!

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards