Alla inlägg under december 2014

Av Zarah Sjögren - 3 december 2014 02:04

 



Igår, måndag, hade jag en vilodag. Jag var hos en naprapat som jag har börjat gå till regelbundet. Hon masserar (läs  misshandlar) min stackars rygg och min dumaxel. Ont ska med ont fördrivas 😈. Det är dock väldigt välbehövligt och väldigt äckligt ont-skönt. 


Idag körde jag ett förmiddagspass med min coach. Hon mördade mina axlar med lite nya övningar. Tyvärr går inte dumaxeln riktigt med på det och tanken är nu att jag ska träna smart och försöka bli skadefri så jag tänker faktiskt lyssna på axeln och försöka hitta några allternativa övningar tillsammans med coach Stina. 


Efter axelmördar passet svidade jag om till högklackat och körde poseringar. Gud vad kul! och det kändes inte alls så awkward att stå på gymmet med högklackat som jag trodde. Bara riktigt kul!


På kvällen var jag tillbaka på gymmet och körde rygg, mage och intervaller. 

Det kändes riktigt bra när jag körde rygg. Jag koncentrerade mig och fick bra kontakt. Övningarna jag körde var latsdrag, backflyes och rod. Rod är en av mina favoritövningar. Jag brukar variera lite mellan den "vanliga" roddragaren och den som man kan ställa in på vilken höjd man vill. Idag vart det den "vanliga". 

Jag brukar även köra chins när jag tränar ryggen men eftersom axeln är irriterad sen förmiddagspasset hoppade jag över det idag. 


När jag kör mage brukar jag börja med revbenssänkaren. Då kör jag sidoböj med en kettlebell och efter det sidoplanka. Sidoplankan har blivit alldeles för lätt för mig så jag brukar hitta på lite olika saker när jag står i position. Idag förde jag det översta benet utåt emot mig några gånger och efter det vred jag överkroppen ner mot golvet och sedan tillbaka. Kroppen får inte sacka ner utan jag håller kroppen rak och i samma höjd hela tiden. Det här gör jag ungefär i en minut och sen byter jag sida och gör likadant där x 3. Ni förstod inte ett skit av det jag försökte förmedla nyss va......💂

Efter revbenssänkarövningarna går jag vidare till "maglyftargrejen" den heter så för att "jagintevetvaddenheter". I vilket fall som helst håller man fast i två "pinnar", lutar armarna mot stöd och lutar ryggen mot en platta...där i alla fall, klämmer jag fast en medicinboll mellan knäna och lyfter 10-15 gånger. Därefter släpper jag bollen och kör direkt lyft i pik, benen framåt utåt och sedan några gånger åt sidorna så det blir ett superset x 3. 

Därefter går jag till bänken man kan göra sidoböj på. Där körde jag idag 12reps på varje sida x 3.

Jag avlutade dagens magpass med ett till superset. Jag är på en matta och använder mig av en viktplatta. Sen kör jag bålrotation 30 st, crunches 20 st, liggande legraise länge och på alla olika sätt och vis. Sedan kör jag crunches igen, sen bålrotation och sen allt om igen. Jag kör tre sådana superset. 

Ibland lägger jag till lite andra övningar också på magpasset men det här fick duga idag. Jag körde i och för sig med hjulet också. Har börjat köra med den för att jag har gett mig fan på att komma riktigt djupt ner. En annan sak som jag har börjat med är att försöka göra en dragon flag😻 Jag har övat vid tre tillfällen nu och idag kom jag ganska långt ner. Skam den som ger sig!!snart så......


Jag avslutade dagens pass med axelrehab och intervaller på löpband och crosstrainer.  Idag sprang jag i 25 minuter. Ett skönt pass helt enkelt ❤️.....jag får inte glömma bort att berätta att jag har blivit jättenoga med mobilitet innan varje pass och även med mobilitet och en del stretch efter träning. Superviktigt för min sneda, vinda, trasiga kropp!!


Mitt i allt tränande och uppladdande inför tävling ska jag opereras nästa onsdag! Det kommer lite olägligt men är nödvändigt...dessutom finns det Aldrig någonsin några lägliga tillfällen för mig. Det här är i alla fall det minst olägliga av alla olägliga tillfällen 😜 

Jag har, sen 16 år tillbaka, implantat i mina bröst. Det ena implantatet har åkt upp lite och fastnat där så jag måste få det fixat. Läkaren beordrade mig att inte styrketräna på 6!!!! Veckor!! 😢 Jag vet att det kommer krypa i mig men jag får helt enkelt träna på en massa positioner och min t-walk. Dom där 12cm klackarna ska bli mina nya bästisar 😸. Dessutom kommer jag ta ungefär 10 power Walkes om dagen och hänga på gymmet och cykla, titta på grejer, kanske slicka lite på hantlar och stänger och nosa alla tränande människor i armhålorna 💩 


Nu är klockan jobbigt mycket och jag ska snart gå upp så....GODNATT & DRÖM SÖTT ❤️

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards