Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45

 

 

 

I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen. 

Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog med sig huvudet ner. Humöret blir katastrof när jag tränar hårt och inte äter ordentligt.

Jag ser tydligt ett mönster. De gånger jag går in i väggen eller drar på mig skador och inflammationer är när jag inte sköter min kost. Jag har nu förstått hur viktigt det är att äta rätt om man ska klara av att träna hårt. 

 

Jag vilade söndag och måndag, började skärpa till mina matintag (vilka har varit nästan obefintliga förra veckan ) och vips var kroppen och knoppen pigg och fräsch idag igen. Styrkan fanns, drivet fanns och viljan fanns. 

Jag äter en väldigt kolhydratsnål kost men innan eller under träning brukar jag inta snabba kolhydrater. Idag valde jag att även blanda ner det i mitt protein efter träningen. Jag kände mig pigg och stark ett bra tag efter passet så det kommer jag att fortsätta göra. Grymt skönt! Lite skillnad mot förra veckan när all kraft var borta och jag mest kände mig som en våt fläck...

 

Säcken har kommit upp på gymmet!! 🎉😜👊 Självklart är jag där och kör några ronder efter gympassen. Det resulterade i en helt låst vänsterskuldra i lördags 💩 men det värsta tog kiropraktorn hand om igår så det är det värt. Däremot undrar jag hur ärret på magen kommer att se ut...-Ta det lite lugnt ett tag, sa min läkare när han sydde i torsdags. -Mmmnjae...kanske det, svarade jag...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards