Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12

 



Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks med ovanligt lååånga raska  steg...nu kan jag självklart inte sova😳 


Jag har bestämt att 2015 ska bli ett bra år....mitt år. Jag har haft "otur" (ett ord jag förövrigt inte tror på) senaste året. Det har varit kantat av skador och sjukdomar mm. Idag var jag däremot på ett roligt möte som gick över förväntan 😃 Jag har några planer på g som jag inte tänker avslöja något om förrän jag har kommit längre in i projekten...men 2015 ska bli mitt år 😜


Jo, det här med "otur". Jag brukar säga att jag har haft otur. Jag har en kropp som är trasig lite överallt. Fått infektioner, inflammationer och gudvetallt. Senaste tiden, ja jag filosoferar väldigt mycket, har jag börjat tänka att otur inte existerar. Man skapar sina egna situationer även om det många gånger kanske är lättare att skylla på"otur".

Att min kropp är så trasig är för att JAG har satt mig i såna situationer där den blivit trasig. Att jag fick infektion i armen och i bröstet är för att JAG tog den risken osv. Därmed inte sagt att man ska låsa in sig och inte ta risker. Självklart ska man göra det! Det är det som kallas att leva..men HUR stora risker man tar är ett medvetet och personligt val. Ordet otur existerar från och med nu inte i mitt ordförråd. Det är dax att ta kontroll över mitt liv...det är JAG som ska göra 2015 till mitt år! Det kommer knappast att hända av sig själv...


Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards